יום רביעי, 17 בפברואר 2016

אילה כהן מאפרת מקצועית עד הבית -לא מתכוונת חלילה לפגוע במאפרות המתחילות

אני רוצה לתת יותר רקע למאמרים האחרים שאני כותבת כאן בתור חוות דעת של מאפרת מקצועית ובה אני יורדת על מאפרות אחרות שמתחילות, מישהי דיברה איתי על זה ואמרה לי שזה לא בסדר מה שאני עושה למאפרות האחרות שהם מאפרות מתחילות ,הרי גם אני בעצמי הייתי מאפרת מתחילה ולא הייתי רוצה ששום בן אדם ולא משנה מה המקצוע שלו באם הוא אמן איפור ותיק או עוד סתם מקצוע בעולם היופי לא ירד על עבודות האיפור שלי ,או על הדרך עיסוק שלי , ולמה אני עושה איזה שאני בן אדם שנוהג לכבד את כול מי שסביבו ,ואפילו את הקולגות שלי שהן ברובן מאפרות בירושלים.
אז התשובה שלי לאותה אחת שדיברה איתי על זה שאני בכלל לא מתכוונת להוריד את שמחת החיים של אותן מאפרות ,וקל וחומר אני לא רוצה לפגוע להן בפרנסה הרי הם רוצות לפרנס את עצמם ואת משפחם מהעסק של האיפור שהם מקימות בדיוק מה שאני שואפת לעשות עם העסק של איפור בירושלים שאני נלחמת המון על מנת להקים אותו.

מה שאני כן רוצה לעשות זה לעודד את אותן מאפרות שקודם כול יגיעו למצב כזה שהם יוכלו לתת הצעות מחיר ללקוחות שלהם ברמה סבירה ולא במחיר שאפילו את עצמם הוא מצליח לפרנס כי אחרי הכול למרות רמת מוצרי האיפור הירודה יחסית שהן משתמשות עדיין במוצריי איפור האלה עולים כסף , ויש עוד משהו מאוד חשוב וזה הזמן שלהם, אם היא מאפרת מישהי, זה לא איפור שלוקח שנייה ,במיוחד אם היא מאפרת מתחילה ,שלא בדיוק יודעת איך לכוון לצרכיי הלקוחה, אז עד שהיא מוציאה עבודת איפור שמניחה את דעתה היא מבזבזת את זמנה על זה, ואם אפילו הולכת צעד אחד קדימה, ואומרת שאם היא תעשה את החישוב של השעות שהיא איפרה מול הסכום כסף שהיא קיבלה עבור האיפור הזה , היא עשתה שכר שעתי פחות מהמינימום המקובל במשק. ככה שזה הופך את האיפור ללא ממש רווחי עבורה .
אז אני יודעת יבואו ויגידו שאולי היא לא מרוויחה עכשיו כסף אבל זה בגלל שהיא עכשיו מריצה ותק ,וזה גם דבר לא נכון ,כי היא לא יכולה להפסיד כול כך הרבה דברים על חשבון עוד כמה מאות שקלים שהיא תרוויח בעתיד ואתם יודעים למה אני אומרת את זה ,כי גם שהיא תהיה מאפרת מקצועית ותיקה ואפילו יהיה לה עסק של איפור בירושלים כמו שלי , היא עדיין תצטרך להתמודד עם רמת מחירים של מאפרת מתחילה כמו שהיא הייתה בעצמה בהתחלה, ככה שגם לעצמה וגם למאפרות אחרות זה ממש לא טוב רמת המחירים שהיא מציבה.
אני בעד תחרות מחירים שיגנו על הלקוח ,אבל שגם יגנו על מוכר השירות ולא רק עליי בתור מאפרת מקצועית , לי קוראים אילה כהן בעלת עסק של איפור בירושלים אשמח לעוד שאלות ודעות בנושא  

תגובה 1: