יום שלישי, 1 בספטמבר 2015

אילה כהן מאפרת מקצועית עד הבית מספרת איך אני הפקתי את יום הצילומים המושלם שלי


ההפקה הכי שווה שלי היא גם ההפקה האחרונה, אם אני מסתכלת על שאר ההפקות שלי ,אני יכולה להגיד עליהם, שדי הקאתי דם כהגדרתי עליהם , מדוע אני מתייחסת ככה לדברים? .ואיך אני רואה את עצמי היום בהשוואה להפקה הראשונה שלי שבקושי אני זוכרת , כול מה שאני זוכרת מימנה זה שלוש דברים וזה את המטרה להריץ את העסק של איפור בירושלים שלי , מטרה נוספת , זה להכניס את עצמי לשוק האיפור והזיכרון האחרון שלי , היא שהפקה הזאת כול כך סבלתי , מי כול כך הרבה דברים, הרמה של הסבל שעברתי ,יכלה בקלות לשבור את אותי ,ולסיים את דרכי במקצוע של מאפרת מקצועית שרציתי כול כך לטפח.
אבל אני לא נכנעת בקלות , ואני כן נצמדת למשל שאומר שמה שלא הורג אותך ,לבטח יחשל אותך .וזה מה שקרה ,התובנות שהשגתי מהעניין הזה של ההפקה הראשונה , רק הועילו לי בהפקות הבאות , לאורך הדרך וככל שעברתי יותר הפקות ,למדתי לקחים מאוד חשובים ,היום לאחר הפקה ,אני רק יכולה להישען אחורה ולהסתכל על התמונות של הבחורות שאיפרתי או שעשיתי להם תסרוקת , וזה בגאווה
והכול ברור שזה בגלל שאני יכולה להרשות לעצמי , את הנחת הזאת לאור כול הלקחים שלמדתי ,והשכלתי ליישם אותם לאורך ההפקות שלי.
אני רוצה לשתף אתכם במקצת מהלקחים והתובנות אותם רכשתי לאורך זמן.
1. תכנון מוקדם של כול מה שאני הולכת ליישם עם האיפור של הדוגמנית שאני הולכת לאפר ,ופה אני באה ואומרת שמאוד כדאי לראות ולהכיר את הדוגמנית לפחות יומיים לפני הפקה ,זה יכול להוזיל לנו את הזמן שהוא כול כך יקר, ככה תוכלי כבר מראש לדעת מה את הולכת לעשות ,איך לאפר ואיך לסרק את הדוגמנית שאת מאפרת
2, קבעי חוזה  עם כול גורמי ההפקה המעורבים ,ואני חוזרת ואומרת כולם , אם זה הצלם ,את סוגרת איתו בחוזה ,שהוא מצלם מספר שעות שאת רוצה, מספר עיבודי תמונה , ואת המחיר שלהם , כמו כן מאוד חשוב לסכם מראש ,מהי העלות של שעות מעבר למה שנקבע. אני משתמשת בצלם אבל מאוד מומלץ לסגור את העניין הזה עם הדוגמנית , לי קרה מקרה שהדוגמנית פשוט סירבה להמשיך את יום הצילומים מעבר לשעה שנקבעה מראש. וזה פשוט כיבה לנו את יום הצילומים
3.תכנון תקציבי –זה חשוב שכול הפקה שאת עושה ,תחשבי בדיוק כמה את הולכת להוציא בכסף
4.זכויות יוצרים – אני לא רוצה להרחיב פה ,כי הבטן שלי מאוד מלאה ,ויש אנשים שקוראים את הבלוג שלי , ויכולים להיפגע , את חייבת להגן בזכויות יוצרים על חומרי הגלם של ההפקה ,ולהחתים את כול גורמי הפקה המעורבים ,שלא ניתן להשתמש כלל בחומרי הגלם שלך , אלה את מאשת את הדבר.
יש עוד הרבה תובנות , אני מפחדת ששכחתי משהו ,למעשה אני בטוחה ששכחתי, אם כי אני לא זוכרת עכשיו אני מאפרת מקצועית כבר 11 שנה , עברתי ים של הפקות אופנה ויופי , אם יש לכן עוד שאלות בעניין ההפקות אתם יכולים ליצור איתי קשר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה