יום רביעי, 17 ביוני 2015

אילה כהן מאפרת מקצועית עד הבית - מאיפה בא הרעיון לבקש ממאפרות לעבוד ללא תשלום

לי קוראים אילה כהן ולרוב אני מאפרת בירושלים  אך גם מגיעה לכל מקום בארץ היום אני כותבת את המאמר שלי בעקבות קושי אמתי שלי, משהו שמסעיר אותי לאחרונה בגלל שאני רואה אותו בהרבה מקומות והוא צריך להסעיר גם אתכם בתור מאפרות מקצועיות, אנחנו שהלכנו ללמוד את המקצוע הזה, הוצאנו אלפי שקלים על הקורס הזה וגם לאחר מכן אנחנו הוצאנו את מירב כספנו על כל מוצרי האיפור המקצועיים ועדיין מוציאות הרבה כסף על השתלמויות לאיפור עוד סדנא איפור ועוד סדנא איפור כי האופנה של האיפור תמיד משתנה ומאפרת מקצועית שמתעסקת בלאפר תמיד צריכה להיות מעודכנת, הסדנאות האלה עולים אלפי שקלים, על חומרים מקצועיים כי כשנגמר המוצר צריך לקנות חדש הרי זה המקצוע שלנו ואסור ללכת ללקוחה שחסרים לנו מוצרי איפור מקצועיים ועמידים שיחזיק להן את כל האירוע בגשם ובחום, את הנשיקות של הדודה ועוד, מאוד מפריע לי שיש בנות שהולכות לעבוד ללא תשלום בכלל.
אני כועסת על כל העמותות האלה שעושים לילדים במצוקה ,לאנשים חולים ולנערות בסיכון ועוד עמותות כאלה ואחרות יום של פינוק יום של איפור והכל צריך להיות על חשבון מאפרת מקצועית שמוכנה להגיע ללא תשלום, בהתנדבות הם קוראים לזה, מזה הדבר הזה? סליחה אתה פעם הלכתה לעבודה שלך ללא תשלום? הלכתה פעם לעבודה שלך בהתנדבות? אז למה את/ה מצפה ממאפרת מקצועית שלמדה את האיפור המקצועי ועדיין מוציאה על זה אלפי שקלים על כל החומרים היקרים שלה לבוא ולעבוד בהתנדבות? המילה התנדבות לדעתי זה כדי ליפייף את הבקשה, הבקשה האמתית פה היא שתבואי לאפר ללא תשלום, למה כל האנשים שעובדים בעמותה הזו עובדים בהתנדבות או יותר נכון ללא תשלום?
אני כועסת עלינו המאפרות שלמדנו את המקצוע הזה והוצאנו את מריב  כספנו ואנחנו מגיעות לבית הלקוחה, באמת אנחנו עובדות קשה כדי לשווק את עצמנו, את המקצוע הזה שלא קל להביא אתו פרנסה, יש תקופות של עבודה ופתאום אין עבודה ולהתעסק עם לקוחות נחמדות ולקוחות קשות להיות סובלניות וקשובות לרצון הלקוחה ותמיד אבל תמיד להיות הנחמדה ובסוף לעבוד לחינם?  למה? אז למה למדתם את המקצוע הזה? פעם ראיתם או שמעתם על מקצוע כזה שעובדים בו ללא תשלום? לא, אז למה בעולם האיפור המקצועי זה כן קורא? כי יש מאפרות שמוכנות לזה ובגלל זה מתייחסים למאפרת המקצועית כחובבנית ולא כמקצוע שמאפרת מתעסקת בו.
בכל מקום בעולם מתייחסים למאפרת ובכלל לאיפור המקצועי למקצוע נחשב ויש מגוון תחומים שאפשר להתעסק בהם מעולם האיפור, דוגמנות, סרטי קולנוע, תצוגות אופנה טלוויזיה ועוד, רק פה בארץ ישראל אין שום פרגון בתחום הזה, מילא חוסר פרגון אבל יש תחושה של זלזול במקצוע, האיפור המקצועי בארץ הוא גם רחב אבל בארץ משלמים למאפרת סכומים עלובים ולא כמו שמשלמים ומאריכים את המאפרות בחו"ל.
אני יודעת שיהיו מאפרות שיקראו את המאמר הזה ויגידו שלמאפרת המקצועית הזו אין ערכים, אבל יש לי הרבה ערכים לעצמי אני יודעת שהפרנסה שלי והשם שלי קודמים, תבינו זה המקצוע שלי ואם אני ילך לעבוד מעמותות ללא תשלום אני רק מורידה מערך של המקצוע שלי שאני כל כך אוהבת ותמיד משמחת אתו אנשים, מקצוע האיפור ואני לא מוכנה לעבוד בחינם ללא תשלום לאף אחד כי זו הפרנסה שלי ואין אף איש מקצוע כזה או אחר שיעבוד ללא תשלום, ולא הלכתי ללמוד מקצוע בשביל שאחר כך אני לא יקבל על כך את התמורה המגיע לי, אז נכון אני לא אומרת מגיע לכל ילדי העמותות האלה שיפנקו אותם אבל למה על חשבון המאפרת? תגייסו כספים ותשלמו גם למאפרת שבאה לשמח את הילדים המדהימים האלה שמגיע להם ללא ספק הפינוק הזה, אבל גם למאפרת שבאה כדי לשמח אותם מגיע תשלום לפחות בחלקו אם לא את כולו, משהו כדי להראות לה את הערכתכם לעבודת המאפר.

אני מאפרת מקצועית עד הבית  ואני לא עובדת בהתנדבות או יותר נכון ללא תשלום או יותר נכון בחינם, ברגע שכל המאפרות המקצועיות יבינו את זה יפסיקו לזלזל במקצוע הזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה